Tegenwoordig is het belangrijk om je bedrijf zowel offline als online te promoten. Mensen moeten weten dat je er bent, en weten dat je hen kan helpen met jouw core business. Komt jouw business vooral voort uit je winkelpand, dan is het extra belangrijk om daar aandacht aan te besteden. Aan de binnenkant, én aan de buitenkant!
Een professionele aankleding van de buitenkant van je winkel onderscheidt je van andere winkelpanden in de straat, en maakt potentiële klanten nieuwsgierig om een kijkje binnen te komen nemen. Hoe pak je dit aan zonder jezelf enorm op kosten te jagen? Wij geven je 4 gouden tips, waar je vandaag nog mee aan de slag kan!
Het begint bij zichtbaarheid
De basis is simpel: mensen die langs je winkelpand komen, moeten weten dat je bestaat. Dat begint met het laten zien je bedrijfsnaam (en -logo). Daarnaast moet de buitenkant van je pand de stijl van je bedrijf vertegenwoordigen, en de nieuwsgierigheid prikkelen van toevallige voorbijgangers. Er zijn verschillende manieren om dit te bereiken: wij lichten 4 budgetvriendelijke manieren voor je uit.
1) Spandoek met frame op je gevel
Go big or go home: met een groot spandoek op de gevel vang je altijd de aandacht van voorbijgangers. Je kan er sfeerbeelden op aanbrengen, of een slogan mee uitlichten. Zorg ervoor dat bij het ontwerpen je altijd de kleuren en lettertypes van je huisstijl aanhoudt: consistentie straalt professionaliteit uit. En zit je in een gehuurd pand? Dan is een spandoek met frame op je gevel ook een uitstekende manier om je bedrijfsnaam en -logo aan te brengen boven de ingang. Onmisbaar voor iedere winkel!
2) Stoepborden: lok je klanten naar binnen
Waarom zou je de ruimte vlak voor je pand niet gebruiken om de aandacht van voorbijgangers te trekken? Juist: de stoep voor je pand biedt een unieke kans voor verplaatsbaar promotiemateriaal! Stoepborden kun je eenvoudig voorzien van wisselende communicatie. Je kunt regelmatig voordelig nieuwe posters laten drukken, en met het klik- of schuifmechaniek draag je weer een hele andere boodschap uit dan de week ervoor.
Kies voor een model met een watervoet en wieltjes, dan blijft je stoepbord makkelijk te verrijden en waait hij niet bij de eerste de beste windvlaag weg.
3) Hang de vlag uit: vrolijke gevelvlaggen
Waar de vlag uithangt, is een reden voor een feestje! Dit gevoel breng je ook over op klanten als je werkt met gevelvlaggen. Makkelijk te bevestigen op een vlaggenmastje dat je op je gevel plaatst, en na winkelsluiting snel en eenvoudig binnen te halen. Gevelvlaggen geven kleur en sfeer! Breng je uitverkoop onder de aandacht, pronk met onderscheidingen die je als winkel hebt binnengehaald, of laat zien dat je reseller bent van een populair merk. De mogelijkheden met gevelvlaggen zijn eindeloos!
4) Wapperende beachflags op de stoep
Bij beachflags denk je al gauw aan het strand. En wie heeft er nou geen fijne associatie bij van die felgekleurde, wapperende doeken van enkele meters hoog? Gebruik dit gevoel en zet beachflags in om jouw winkel de aandacht te geven die hij verdient. Beachflags zijn in verschillende modellen verkrijgbaar en kun je laten bedrukken met elk ontwerp dat je maar voor ogen hebt. Ze zijn vaak van veraf al te zien: ook ideaal als je langs een drukke weg zit! Cluster meerdere beachflags voor een sterk visueel effect of maak impact met een enkele vlag op een strategische plaats.
Hulp nodig met de aankleding van je pand?
Dit zijn slechts enkele tips om de buitenkant van je winkelpand er aantrekkelijker uit te laten zien met een beperkt budget. Wil je meer ideeën opdoen, of zoek je een specialist die je kan helpen met de uitvoering van één of meer van deze ideeën? Neem dan eens een kijkje bij Megavista. Als één van de grootste drukwerkspecialisten van Nederland bieden ze volop inspiratie, en kunnen ze je helpen met promotiemateriaal op maat!